уторак, 1. новембар 2011.

Studenti sami održavaju nastavu


Studentska sekcija za neuronauke (SSN), samostalno udruženje studenata beogradskog univerziteta, prethodne večeri se okupilo sa ciljem da održi interaktivnu studentsku radionicu. To je poduhvat koji je jedinstven u Beogradu, Srbiji i u regionu.  





U ponedeljak 31.10.2011. u večernjim satima unutar prostorija Biološkog fakulteta (drugi sprat zgrade Filološkog fakulteta) počele su interaktivne studentske radionice na temu Neurološka i psihijatrijska anatomija. Tema prve je bila Refleksni luk - osnova funkcije mozga i psihe


Oliver Sacks

Osnova ideja radionice je bila dvostruka. Sa jedne strane, studenti, apsolventi i doktori medicine treba da kroz interaktivan pristup prenesu osnovna znanja neurološke i psihijatrijske anatomije nervnog sistema svojim kolegama. Članovi sekcije su tako na prvoj radionici imali prilike da nauče pojedinosti o funkcionisanju refleksnog luka, uticajima na refleksni luk iz senzornog sistema i iz nishodnih puteva, kao i o patofiziologiji refleksa. U drugoj polovini dvočasovnog termina je ostavljeno vreme za šest kliničkih slučajeva, kako bi znanje stečeno tokom radionice bilo primenjeno. Poslednjih pola sata radionice je rezervisano za psihološke i filozofske implikacije, čiji je cilj da se stekne osnovni uvid u stav različitih humanističkih nauka na temu koja se obrađuje, i tako podstakne samostalno razmišljanje o segmentima koji pripadaju tzv. "tvrdim" naukama. 


Učesnici su tokom pripreme za radionicu bili aktivno angažovani, samostalno pretraživali aktuelnu literaturu i internet bazu podataka na razne teme, od kojih su se posebno izdvojile sudsko-medicinski značaj refleksa i uticaj anksiznosti na reflekse. Na taj način je maksimalno podsticano direktno učestvovanje u izradi radionice. 


Teme kojima će se baviti naredne radionice će obuhvatati razne oblasti neuronauka, od neurotransmitera u zdravlju i bolesti, preko podele mozga na puteve i segmente, do neuronaučnih aspekata psihičkih funkcija. U radu se koriste kompjuterske animacije, atlasi u boji, neurološki čekići i lampice, modeli mozga u prirodnoj veličini. 




Učesnici radionice su studenti biologije, molekularne biologije, hemije, medicine, psihologije, filozofije, farmacije, defektologije i filologije.  Radionice vode: Dušan Stevanić, student šeste godine medicine; Milan Vukobrat, apsolvent medicine; Snežana Stanković, doktor medicine; Stefan Milutinović, student treće godine psihologije  i Branisalava Ćosić, student  druge godine medicine. 


Interaktivan pristup i samostalna organizacija studenata je ono što ovu radionicu posebno izdvaja i razlikuje od svih drugih oblika nastave na Beogradskom Univerzitetu. 


D. S. 

Нема коментара:

Постави коментар